האם המושבה הגרמנית בחיפה זקוקה לתוספת בינוי? האם התכנית המוצעת לנמל חיפה דוגמת נמל ת"א היא המענה לגישה של העיר חיפה אל הים?

אדריכל דוד אדרעי מציע תכנון קוספטואלי אלטרנטיבי למושבה הגרמנית ולנמל חיפה. הרקמה העירונית בעיר התחתית בחיפה נעדרת שטחים פתוחים ירוקים ומבני ציבור. זיהוי השטחים הריקים שהיו למבני המשק בעורף מבני המגורים במושבה הגרמנית, הם חללים אורבאנים המזוהים כשטחים ממתינים. פעולת מיקרואובניזם הינה הכרחית להתחדשות העירונית במושבה הגרמנית. כך תוכננו באופן קונספטואלי מרכזי תרבות חפורים בשיפוע הטופוגרפיה מלווים בשטחים פתוחים ירוקים.

מסילת הרכבת היא המכשול העיקרי שמונע מחיפה את הגישה אל הים. שיקוע המסילה הינו פרויקט לא כלכלי שמצריך שיפוע באורך של 2 ק"מ לכל כיוון ירידה ועליה למפלס הקרקע. תכנון נופי במתודולוגיה של   landscape architecture החוצבת ומפסלת את השטחים הפתוחים. כך מגיעים להצעת גישור גנני נופי מעל מסילת הרכבת

השיח הביקורטי טוען להשקעה מרובה בקוסמטיקה ולא בחיים עצמם (דר' עינת קליש בסדרת הכתבות של אבי עמית אפס בתכנון ערוץ 10). החיים עצמם הם אנשים החיים ופועלים ומתגוררים באזור. הצעת התכנון של דוד אדרעי, רואה את נמל חיפה כאזור של עירוב שימושים מגורים לצד בילוי ופנאי. הצבת מגורים בחזית הים דוגמת הערים גנואה וברצלונה מהווה הצעת תכנון שרואה ומקדימה את האנשים אל חזית הים של חיפה.

החקירה בהנחית אדר' פטר קינן ואדר' אורית פינחס